11 nov. 2012

5 minute pe zi. Cercurile


             Am folosit acest template în două moduri.

            Pentru niscaiva exerciții de aritmetică, am completat fiecare secțiune a cercului cu calcule simple. Am trecut rezultatul fiecărei operații pe cârlige de rufe din lemn, pe ambele părți ale cârligului.
 
 
Așa i le-am prezentat Unei. Ea a potrivit rezultatele acolo unde a crezut de cuviință, apoi a întors cercul pe partea cealaltă ca să verifice dacă a rezolvat corect. Când numărul de pe cârlig coincidea cu cel de pe cerc însemna că mintea și degețelele ei au făcut treabă bună. (Mai multe fișe de genul acesta, care exersează sistematic adunarea cu 2, cu 3 etc. găsiți gratuit la Montessori for everyone, aici.)



În a doua variantă, am scris în centrul cercului începutul unei propoziții sau fraze: Astăzi, vreau să citesc... ,  Petru este...  etc. Pe bucățele de hârtie am scris diverse alte sintagme, mai simple sau mai lungi, care ar putea sau nu să întregească enunțul. Una le-a citit pe toate și a lipit pe cerc ce-a vrut ea. Așa am obținut enunțuri cumințele de genul ”Astăzi vreau să citesc un basm”, ”Petru este fratele meu”, dar și unele precum ”Astăzi vreau să citesc un cântec mov.” sau ”Petru este un dinozaur flămând.” Pe acestea din urmă, Una le-a dat deoparte, oricât m-am amuzat eu și oricât aș fi vrut să le văd lipite printre celelalte.
 

2 comentarii:

  1. Andru, ce reusite sunt discurile! Doua jocuri excelente si foarte antrenante, imi plac mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camelia, pentru discuri am rugat un prieten sa ne ajute! A facut treaba buna! :))

      Ștergere