13 iul. 2014

Hai să înotăm împreună cu delfinii! (II)



Am găsit, pe activityvillage.com, șabloane frumoase pentru delfini. Am scos la imprimantă două exemplare, pe carton, apoi am stat toți trei în jurul foilor și ne-am întrebat ce-am putea face cu ele.
Întâi le-am pictat. Pictat, vorba vine, le-am mozolit cu tempera, fără grijă pentru contur. Le-am dat copiilor albastru, alb, negru, un pic de roșu, pensule, apă și i-am lăsat să se joace. Au colorat nu doar cele trei coli cu delfini, ci și nenumărate alte foi despre care au spus că-s orice – marea, oceanul, cerul. Le-am atârnat pe toate la uscat, cu cârlige de rufe, în balcon, apoi ne-am pus scăunelele în fața lor și le-am admirat. Petru ne-a adus câte-o scoică și-am ascultat ce ne spune, din cochilie, oceanul, albastrul. Lui Petru îi străluceau ochișorii. Apoi am ieșit afară, cu bicicletele.

*

Din foile colorate am decupat delfini. Am numărat până la 10. Am alcătuit perechi.


Am vorbit despre mai mare și mai mic. Am potrivit delfinii colorați în contur.

I-am aranjat crescător și descrescător și i-am povestit lui Petru despre ciclul evolutiv al delfinului: despre puiul mititel (mă rog, nu așa de mititel) pe care mama lui îl alăptează, iar el mai crește un pic; despre cum se joacă el, se zbenguie în valuri, face tumbe și giumbușlucuri și iar mai crește un pic; cum învață el multe lucruri noi și mai crește un pic, până devine și el adult, își găsește o pereche și are, la rândul lui, un pui mititel care etc. etc.

Împreună cu Una am construit o diagramă:


 Am urmărit un film scurt în care e înfățișată nașterea unui pui de delfin în captivitate și-am vorbit despre mame și pui, despre oameni și animale, despre suflet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu